AW22 - En tidløs og stærk farveskala
Vi tror på, at det ekstraordinære opstår i krydsfeltet mellem innovation og tradition. Denne tilgang går igen, når vi skaber vores tidløse designkollektioner.
Vores fokus denne sæson har været udviklingen af en tidløs og stærk farveskala. Vi har indarbejdet både varme og kolde farver og farver, der kan mikses og matches på flere forskellige måder. Vi har kigget på autentiske designs fra arkiverne og matchet dem med farver, der repræsenterer vores nordiske fundament.
KOLLEKTIONENS DNA
Kollektionens udgangspunkt er lanceringen af nye farver i både den skandinaviske uld og den mere eksklusive alpaka. Farver, der både er blevet klædt på eksisterende, autentiske designs, men også farver, der er blevet vakt til live på nye mere grafiske designs fra arkiverne.
På den skandinaviske uld er der blandt andet arbejdet med det, vi definerer som New Neutrals – farver, der giver en helt ny æstetik. For hvordan kan man give farve til noget, uden at det behøver være helt neutralt? Det mener vi, at de nye farver Seaweed og Herbal er et godt eksempel på. Her kan man bringe harmoniske, neutrale farver ind i hjemmet, som erstatning for den klassiske beige. De to farver trækker samtidig det grønne ind i indretningen, hvilket går fint i tråd med tidens store plantetrend.
Omvendt byder kollektionen på intense og dybe farver på plaiderne Lima og Caracas, der er lavet i den mere eksklusive baby alpaka. For det er netop det, alpakaen kan. De dybe farver giver en elegance, og gør plaiden sofistikeret, samtidig med, at man får det mest sublime ud af kvaliteten. Den nye farveskala byder på fire nye farver: Beetroot – en rødlig, elegant farve, Rosewood – der trækker reference til terrakotta, Caramel – en gylden, karryagtig farve og Pine – en mørkegrøn farve, der trækker tråde til de danske fyrreskove.
ET ÆRLIGT PRODUKT
Det er vigtigt for os, at plaiden kan blive en del af hjemmets eksisterende univers og harmonere med resten af interiøret. Kollektionen byder således på farver til alle temperamenter, samtidig med at hver kvalitet har sin egen personlighed.
Det seriøse arbejde med udviklingen af en helt ny farveskala har taget udgangspunkt i naturens farver; Flora, fauna, planter, træer, bær, hav, himmel, jord, mineraler og pigmenter. Og det er, hvad vores AW22 kollektion repræsenterer. Autentiske farver, autentiske materialer og et ærligt produkt – alt sammen med stor respekt for vores fælles planet. Det er nemlig vores mest stolte mission at give hvert design et stærkt fundament, der vil holde i flere generationer.
Kollektionen vil være i butikkerne og online fra medio oktober. Du kan læse mere om kollektionen her.